admin, 29 września, 2017, brak komentarzy
Angielski przez skojarzenia dla uczniów – 3
Wpis ten stanowi kontynuację artykułu „Angielski przez skojarzenia dla uczniów”. W tej części omawiamy słowa od 41 do 60 z naszej listy.
- little /ˈlɪt.əl/ mało, mały
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że przygotowujesz przyjęcie i ktoś ci mówi, że LITR LEMONIADY to mało.
[mało, mały → litr lemoniady → little]
Przykłady:
There’s little time left. (Zostało mało czasu.)
I got it in a little box. (Dostałem to w małym pudełku.)
- love /lʌv/ miłość, kochać
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że czytasz książkę, w której jest napisane, że miłość jest niczym LAWINA.
[miłość, kochać → lawina → love]
Przykłady:
I love you. (Kocham cię.)
She loves animals. (Ona kocha zwierzęta.)
- make /meɪk/ robić
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że czekasz na koleżankę, która robi sobie MAKIJAŻ.
[robić → makijaż → make]
Przykłady:
Can I make you something to drink? (Zrobić ci coś do picia?)
She made a chocolate cake. (Zrobiła ciasto czekoladowe.)
- many /ˈmen.i/ – wiele, dużo
Określnika many używamy, kiedy mówimy o rzeczownikach policzalnych.
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że znalazłeś pracę w firmie, w której pracuje wielu MENEDŻERÓW IDIOTÓW.
[wiele, dużo → menedżerowie idioci → many]
Przykłady:
I have many friends. (Mam wielu przyjaciół.)
I don’t have many clothes. (Nie mam wielu ubrań.)
- more /mɔːr/ więcej
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że ktoś prosi cię o to, abyś przyniósł mu więcej MORELI.
[więcej → morele → more]
Przykłady:
You must rest more. (Musisz więcej odpoczywać.)
He eats more than you. (On je więcej od ciebie.)
- much /mʌtʃ/ wiele, dużo
Określnika much używamy, kiedy mówimy o rzeczownikach niepoliczalnych.
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że potrzebujesz dużo MĄCZKI.
[wiele, dużo → mączka → much]
Przykłady:
I don’t earn much money. (Nie zarabiam dużo pieniędzy.)
I like her very much. (Bardzo ją lubię.)
- my /maɪ/ – mój
Dowiedz się więcej na temat angielskich zaimków dzierżawczych.
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że ktoś wskazując na worek, mówi do ciebie: oto mój MAJĄTEK.
[mój → majątek → my]
Przykłady:
This is my phone. (To jest mój telefon.)
It was my own decision. (To była moja własna decyzja.)
- new /njuː/ nowy
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że o twoim koledze mówią, że to nowy NEWTON (czyt. niuton).
[nowy → niuton → new]
Przykłady:
The new year is coming in few days. (Nowy rok nadchodzi za kilka dni.)
He’s looking for a new job. (On szuka nowej pracy.)
- no /nəʊ/, not /nɒt/ – nie
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że dostałeś NOTĘ z urzędu, że nie …
[nie → nota → not]
Przykłady:
He’s not fat! (On nie jest gruby!)
No, I can’t come. (Nie, nie mogę przyjść.)
- now /naʊ/ teraz
Pomoc w zapamiętaniu:
Pomyśl o tym, że musisz teraz NAŁADOWAĆ telefon.
[teraz → naładować → now]
Przykłady:
I need to do it now. (Muszę to zrobić teraz.)
Many people now own a smartphone. (Wiele osób ma teraz smartfona.)
- of /ɒv/ – z, ze; z czego coś się składa lub jest zrobione
Pomoc w zapamiętaniu:
Pomyśl o tym, że kupujesz coś z OFERTY.
[z, ze → oferta → of]
Przykład:
What is it made of? (Z czego to jest zrobione?)
This is a thing of my past! (To sprawa z przeszłości.)
- often /ˈɒf.ən/ /ˈɒf.tən/ często
Pomoc w zapamiętaniu:
Pomyśl o koledze, który często reaguje OFENSYWNIE.
[często → ofensywnie → often]
Przykłady:
I often see him at school. (Często widuję go w szkole.)
I don’t eat at McDonald’s very often. (Nie jem często w McDonaldzie.)
- on /ɒn/ – na
Pomoc w zapamiętaniu:
Pomyśl o tym, że słyszysz pytanie: „Kto to położył na biórku?”, i odpowiedź: „ON”.
[na → on → on]
Przykłady:
it’s on top of the desk (leży na biórku)
I got on my bike and left. (Wsiadłem na mój rower i odjechałem.)
- only /ˈəʊn.li/ tylko
Pomoc w zapamiętaniu:
Pomyśl o tym, że tłumaczysz komuś, że to, co szuka, znajdzie tylko ONLINE.
[tylko → online → only]
Przykłady:
I’ll go but only if you’ll go too. (Pójdę, ale tylko wtedy, jeżeli ty też pójdziesz.)
I was only trying to help. (Próbowałem tylko pomóc.)
- or /ɔːr/ – lub; czy
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że ktoś zadaje ci to pytanie: „Gramatyka lub ORTOGRAFIA? Co jest gorsze?”
[lub; czy → ortografia → or]
Przykłady:
You can have Coke or Pepsi. (Możesz doastać colę lub pepsi.)
Is it Monday or Tuesday today? (Czy dzisiaj jest poniedziałek czy wtorek?)
- other /ˈʌð.ər/ – inny
Pomoc w zapamiętaniu:
Pomyśl o tym, że kupując coś mówisz do sprzedawcy: „Proszę o inny, bardziej ADEKWATNY”.
[inny → adekwatny → other]
Przykłady:
I will come some other day. (Przyjdę innym razem.)
I use other pens for school. (Używam innych długopisów do szkoły.)
- our /aʊər/ – nasz
Dowiedz się więcej na temat angielskich zaimków dzierżawczych.
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że rozmawiacie o kotach i ty mówisz, że „nasz ma AUREOLĘ”.
[nasz → aureola → our]
Przykłady:
This is our cat, Luna. (To jest nasz kot, Luna.)
These are our children. (To są nasze dzieci.)
- out /aʊt/ – na zewnątrz
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że ktoś pyta cię, gdzie zostawiłeś AUTO i ty odpowiadasz, że na zewnątrz.
[na zewnątrz → auto → out]
Przykłady:
She leaned out the window. (Wychyliła się przez okno.)
I came around to see you, but you were out. (Przyszedłem cię zobaczyć, ale cię nie było.)
- over /ˈəʊ.vər/ nad, ponad
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, że nad OWALNYM dachem krąży helikopter.
[nad, ponad → owalny dach → over]
Pomoc w zapamiętaniu:
She held the umbrella over her head. (Trzymała parasol nad głową.)
The sign over the door said ‘Exit’. (Znak nad drzwiami oznaczał: „Wyjście”.)
- people /ˈpiːpl/ ludzie, osoby
Pomoc w zapamiętaniu:
Wyobraź sobie, grupę ludzi z PISTOLETAMI z PLASTIKU.
[ludzie, osoby → pistolety (z) plastiku → people]
Przykłady:
They’re nice people. (To mili ludzie.)
Many people never do any exercise. (Wiele osób nigdy nie ćwiczy.)
* * *
Przejdź do następnej części lub wybierz listę 1-20, 21-40, 61-80, 81-100.
Dodaj komentarz